Bewegwijzering industriepark blijft uit

Op 23 maart 2012

N-VA Lommel vroeg tijdens de gemeenteraad van oktober 2007 naar een stand van zaken van de bewegwijzering op de industrieterreinen in Lommel. De voorbije jaren werd wel geïnvesteerd in een uitgestrekt en modern industriepark, maar de lang aangekondigde nieuwe bewegwijzering blijft uit. Een moderne en eenvormige bewegwijzering betekent minder tijdverlies voor transporteurs en een vlotte bereikbaarheid voor klanten.  Nu nemen vele bedrijven zelf het initiatief en ontstaat er een wildgroei van wegwijzers op de verschillende parken.  Peter Luykx: “Er werden belangrijke investeringen gedaan in Kristalpark II en III maar de bewegwijzering blijft uit. N-VA pleit voor een uniforme en overzichtelijke bewegwijzering die ‘up to date’ is.”

De huidige blauw-gele infoborden zijn al 20 jaar oud en bevatten informatie die volledig achterhaald is. Vele bedrijven vermeld op deze borden bestaan niet meer of zijn verhuisd.  Reeds in 2006 kondigde het stadsbestuur op de ontbijtvergadering met de Lommelse ondernemers aan dat er een werkgroep zou worden opgericht. In oktober 2007 antwoordde toenmalig schepen Loomans op de gemeenteraad dat de werkgroep bezig was. Schepen Cremers liet einde 2010 op TV-Limburg weten dat een uniforme bewegwijzering noodzakelijk is. Op 22 november vorig jaar vroeg onze fractie hoe ver men nu staat. Maar tot op vandaag, zes jaar later, is er nog geen enkele verandering op het terrein zichtbaar.