Cupcakeverkoop N-VA Lommel brengt 305 euro op voor Hippo and Friends

Op 8 mei 2014

Afgelopen weekend verkocht de lokale Lommelse N-VA-afdeling cupcakes ten voordele van Hippo and Friends. De actie tijdens de Lommelse Lentekoopjes bracht 305 euro op. De opbrengst gaat integraal naar het jongereninitiatief Hippo & Friends dat zich vooral richt op de ondersteuning van jonge kinderen met suikerziekte.

Campagne voeren koppelen aan een goed doel. N-VA Lommel bewees afgelopen weekend dat deze activiteiten hand in hand kunnen gaan. Fractieleider Peter Luykx en gemeenteraadslid Valérie van Gastel, beiden kandidaat op 25 mei, zijn tevreden met het resultaat van deze benefietactie. “Het aantal jonge kinderen met suikerziekte neemt sterk toe. Binnen dat domein is nog veel onderzoek aan de orde. Met deze chèque steken we alvast een hart onder de riem van de vele jonge gezinnen die deze diagnose krijgen. Deze ziekte verplicht gezinnen een streng regime te volgen van dagelijkse inspuitingen, urinecontrole en vaste eettijden met vooraf bepaalde koolhydratenschema’s”, motiveren Peter Luykx en Valérie van Gastel hun opzet.

Bij Cara, de jongste dochter van Valérie werd onlangs de zeldzame vorm van Diabetes Type 1 vastgesteld. Deze vorm ontstaat in de kindertijd. De oorzaak is vaak niet geweten. Het lichaam maakt geen insuline meer aan waardoor de bloedsuikerspiegel ernstig verstoord wordt.