Karel Wieërs nieuwe fractieleider N-VA Lommel

Op 25 september 2014

Na acht jaar fractieleiderschap geeft Peter Luykx de fakkel door aan Karel Wieërs. In deze functie volgt hij federaal volksvertegenwoordiger Peter Luykx op. De N-VA fractie telt vandaag zes raadsleden waardoor zij het werk intern beter kan verdelen. De 58-jarige Wieërs is advocaat en zetelt sinds2013 in de gemeenteraad. De wissel gaat in vanaf de gemeenteraadszitting van vanavond.

Luykx, die bij de federale verkiezingen voor de derde maal verkozen werd, is eveneens eerste ondervoorzitter in de federale Kamer. Hij blijft als gemeenteraadslid actief in Lommel maar met de uitgebreide N-VA-fractie in Lommel kunnen we het werk intern beter verdelen. Peter Luykx : “Mijn takenpakket in Brussel werd onlangs aanzienlijk uitgebreid. Met Karel

Wieërs is het fractievoorzitterschap in goede handen. Van bij zijn intrede heeft hij zich met zijn dossierkennis positief laten opmerken in de gemeenteraad. Ik ben er van overtuigd dat zijn enthousiasme en doorzettingsvermogen onze fractie verder zal inspireren.”

Karel Wieërs toonde zich reeds bijzonder actief in de Lommelse gemeenteraad. Zo spitte hij ondermeer in dossiers rond het lokaal ambtenarenbeleid, het dierenasiel en de aankoop van de oude WICO-campus.

De ambities van de nieuwe fractieleider zijn duidelijk : “Onder mijn leiding zal onze fractie even consequent te werk gaan zoals dat tot op heden het geval was onder Peter Luykx. Concreet betekent dat op een constructieve en kritische wijze oppositie voeren. De gemeente-financieën staan onder druk. De N-VA schenkt bijzondere aandacht aan de inkomsten en uitgaven van onze stad. Zinloze uitgaven voor prestigeprojecten zoals in het verleden zijn uit den boze.”