Kris Vanden Boer nieuwe voorzitter N-VA Lommel

Op 19 maart 2013

In de Schuur van Domein De Groote Hoef organiseerde de Lommelse N-VA gisterenavond als laatste Limburgse afdeling haar bestuursverkiezingen. Rond 21u steeg er witte rook uit de schoorsteen. Kris Vanden Boer werd verkozen tot de nieuwe voorzitter van N-VA Lommel. Aftredend voorzitter Gert Poets is de nieuwe ondervoorzitter. Samen met de gemeente- en OCMW-raadsfractie bestaat de Lommelse bestuursploeg nu uit 19 leden.

De voorbije weken vonden in heel Vlaanderen afdelingsverkiezingen plaats. De Lommelse N-VA koos vanavond als laatste in Limburg een nieuwe bestuursploeg. N-VA Lommel werd in 2003 als één van de eerste afdelingen in Limburg opgericht door Peter Luykx, vandaag federaal volksvertegenwoordiger. Peter Luykx : “Onder Gert Poets, die zes jaar lang voorzitter was, heeft de N-VA in Lommel een hele weg afgelegd. Dat onze fractie vandaag zes gemeeneteraadsleden en twee OCMW-raadsleden telt, is ook een grote verdienste van het vorige bestuur.”

Kris Vanden Boer nieuwe voorzitter

Met Kris Vanden Boer heeft N-VA Lommel een nieuwe voorzitter. De 38-jarige Kris Vanden Boer was tot vandaag secretaris van de afdeling. In het dagelijkse leven is hij zelfstandig verzekeringsagent. Daarnaast organiseert hij bedrijfsfeesten bij Surf & Fun op De Vossemeren. Begin 2011 werd hij bestuurslid bij de N-VA. Hij is ook eerste opvolger in de gemeenteraad. “De N-VA boekte in oktober een forse vooruitgang. Onze partij verder verankeren in Lommel en de administratieve ondersteuning van onze politieke fractie verzekeren zijn de prioriteiten van deze nieuwe bestuursploeg. Met de inbreng van enkele nieuwe krachten kunnen we deze ambities zeker waar maken”, klinkt het bij de nieuwe voorzitter.

Naast de gemeente- en OCMW-raafdsfractie bestaat de bestuursploeg van N-VA Lommel uit volgende leden : Kris Vanden Boer (voorzitter), Gert Poets (ondervoorzitter), Rina Alen, Tony Claes, Gizem Inci, Stefan Kuppens, Janine Merkelbach, Eddy Peeters, Theo Stelten, Peter Van Der Zanden en Pieter Wouters.