Lommel onthoofdt bomen Stadslaan

Op 8 maart 2012

De bomen op de Lommelse Stadslaan ondergingen een wel erg drastische snoeibeurt. De desolate aanblik van de kaalgekapte stammen doet vermoeden dat het stadsbestuur de bomen weg wil.  De bewoners bleken vooraf niet op de hoogte van de snoeiwerken.  Opnieuw gebrek aan communicatie en een slordige uitvoering in het Stadslaanverhaal.

N-VA-fractieleider Peter Luykx hekelt vooral de drastische aanpak van het stadsbestuur : “De weelderige bomen van de Albertlaan zijn letterlijk onthoofd. Door de snoeiwerken in één beurt af te haspelen, vertonen meerdere bomen grote scheuren. Bovendien bevestigen experts dat de werken ondeskundig werden uitgevoerd. Sommige bomen zijn wellicht blijvend beschadigd.”

Opnieuw vergat men de bewoners vooraf te verwittigen waardoor het ongenoegen alleen maar toenam.  De werken veroorzaakten ook verschillende beschadigingen aan privé-eigendom.  De snoeibeurt op de Stadslaan is de zoveelste miskleun in het verhaal van de Stadslaan. Van bij de chaotische start van het nieuwe verkeerscirculatieplan twee jaar geleden verzet N-VA zich tegen de eenzijdige plannen van het stadsbestuur. De bewoners wachten tevergeefs op een studie die de geluidshinder en de effecten op het milieu in kaart brengt.