Nieuwe Jong N-VA afdeling van start in Lommel

Op 23 januari 2007

In Lommel werd een nieuwe afdeling van Jong N-VA opgericht. Kersverse bestuursleden zijn Leen Kwanten, Wesley Cools en Sofie Wouters. De bestuursleden willen naast de grote-broer-afdeling, N-VA Lommel, vooral eigen accenten leggen en politieke thema’s toegankelijk maken voor jongeren.

De nieuwe bestuursleden zijn allemaal studenten, maar alle jongeren tot 30 jaar (ook niet studenten) zijn welkom. De vergaderingen vinden plaats in hun lokaal “Malpertuus “ in de Kloosterstraat in Lommel. De afdeling wil met vormingsavonden en ludieke prikacties haar republikeins gedachtegoed uitdragen.

Betaalbaar wonen en jeugdwerking zijn alvast twee belangrijke thema’s voor Jong N-VA. Verder willen zij een kritisch debat over onze staatstructuur en jongeren laten kennismaken met de voordelen van een autonoom Vlaanderen.

Als eerste kennismakingsactiviteit organiseren zij een studentikoze zangavond in de Groote Hoef op vrijdag 16 maart.