Minister Weyts investeert 24.990,96 euro in Provil

Op 5 mei 2021

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 24.990,96 euro in Provil in Lommel. “Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw. De nieuwbouwprojecten in deze investeringsgolf geven plaats aan ruim 6.000 leerlingen.”

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Lommel ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) 24.990,96 euro in Provil in Lommel. Concreet gaat het om asbestverwijdering, het plaatsen van cv-leidingen en van nieuwe isolatie.

“We blijven inzetten op de vernieuwing en de modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen en Brussel”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leraren en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken”