Minister Weyts investeert in nieuwe sportinfrastructuur in Lommel

Op 19 juli 2023, over deze onderwerpen: Sport & vrije tijd

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert fors in sportinfrastructuur. Ook Lommel deelt mee in de koek. Met € 326.728 aan Vlaamse steun kunnen de sportfaciliteiten van sportpark de Soeverein uitgebreid worden. Concreet gaat het over de afbraak van de bestaande vechtsportzaal en nieuwbouw van 2 vechtsportzalen, inclusief 2 kleedkamers, berging en technische ruimte, de aanleg van 2 padelvelden, de renovatie van de bestaande tennisterreinen en de aanleg van een vernieuwd skatepark.

De budgetten voor sportinfrastructuur gaan fors de hoogte in. De 55 miljoen euro bij de formatie werd in kader van de Vlaamse relance verdubbeld naar € 110 miljoen. In totaal investeert Vlaanderen via Sportspurt € 185 miljoen. Het is een nooit geziene investering die voor elke sportende Vlaming moet renderen.  “Met onze Sportspurt zetten we de inhaalbeweging verder door voor meer en betere sportinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We investeren fors om comfortabele sportinfrastructuur dicht bij huis te realiseren, ook in Lommel”

De Lommelse N-VA afdeling is tevreden: “Met deze opmerkelijke financiële steun kan stad Lommel zich meer dan handhaven als vooraanstaande sportgemeente van Vlaanderen”.