N-VA Lommel is geschokt : we laten ons niet doen!

Op 27 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Onbekenden hebben tal van verkiezingsborden van N-VA Lommel in de nacht van woensdag op donderdag beklad met hitlersnorretjes, het woord “Adolf” en/of swastika's. Lijsttrekker Karel Wieërs vermoedt dat hij gericht geviseerd werd omwille van zijn politieke activiteiten.

Ook de stickers op zijn eigen voertuig werden volgespoten met zwarte lak. "In een democratie mag je van mening verschillen, maar bewust iemands eigendom beschadigen en in sommige gevallen daar zelfs de eigendom van anderen voor betreden, getuigt van weinig respect. Onze democratische waarden blijven voor mij het hoogste goed om te verdedigen.”

N-VA Lommel is geschokt door deze manier van verdoken agressie. Het gaat om een bewuste actie tegen de N-VA. Er zijn immers geen andere beschadigingen geregistreerd, zodat het niet gaat om puur vandalisme. Dit geweld tegen onze partij moet stoppen. Het toont ook geen respect voor het harde werk van mensen die de verkiezingsborden plaatsen.

Uiteraard hangt aan deze vernielzucht ook een kostenplaatje voor de Lommelse afdeling. Het is afwachten of de verzekering het verlies zal vergoeden. N-VA Lommel laat zich echter niet intimideren. Vanaf nu gaan we dubbel zo hard ons best doen om onze voorstellen voor verandering in Lommel kenbaar te maken.

Het is alvast niet de eerste keer dat onze politici af te rekenen krijgen met fysieke bedreigingen of agressie. Zo zijn er al voorbeelden van politici wiens huis werd bekogeld met stenen, recent nog werd het campagnebusje van Lorin Parys (N-VA) in Leuven in brand gestoken en gisterennacht werd ook brand gesticht aan de woning van N-VA-parlementslid Koen Daniëls.

Ondertussen werd er bij de politie klacht neergelegd. Wordt vervolgd.