N-VA Lommel heeft een eigen jongerenafdeling.

Op 24 augustus 2019
Emilie Tielens

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 pakte N-VA Lommel op haar kieslijst uit met enkele jonge Lommelaars die zeer goed scoorden!

Gelijktijdig rijpte bij hen ook de idee om een jongerenafdeling van N-VA op te richten in Lommel. Het waren dan ook zij die hun schouders zetten onder het Jong N-VA-project.

Om te bewijzen dat dit niet  zomaar een verkiezingsstunt was, werd er bewust gekozen om het project onder de radar te houden tot na de gemeenteraadsverkiezingen. Dit wil niet zeggen dat onze jongeren al die tijd stilgezeten hebben! Integendeel, ze hebben de afgelopen maanden kennisgemaakt met andere Jong N-VA-afdelingen, onder andere die van Diepenbeek en Pelt. Dit heeft hen veel inspiratie gegeven om hun eerste activiteit te organiseren. En wat voor een! Op 27 maart 2019 haalden ze ex- staatssecretaris voor Asiel en Migratie, Theo Francken, naar Lommel om zijn visie en kijk op de migratiecrisis te delen met de Lommelse bevolking, een thema dat tot op de dag van vandaag nog steeds hot is voor de Lommelaars.

Met een opkomst van ruim 500 mensen konden ze van een geslaagde eerste activiteit spreken en werd er een go verkregen van de nationale moederpartij om  op woensdag 26 juni 2019 bestuursverkiezingen te organiseren.

Met veel trots kunnen we dan ook meedelen dat Emilie Tielens tot voorzitter verkozen werd en Kobe Daniëls tot penningmeester. Yente Tips zal de taak van ondervoorzitter op zich nemen.

Andere bestuursleden zijn: Bram Verbeek, Lore Van Herck, Joachim Leurs, Sien Luykx en Anke Dreesen.

Wil jij ook lid worden van Jong N-VA Lommel en meewerken aan de uitbouw van onze stad?

Mail dan onze jongerenverantwoordelijke,

Kristof Beckers, via kristof.beckers [at] n-va.be.