Steun voor ondernemers in Lommel

Op 15 mei 2018, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Verkiezingen 2018
Kris Vanden Boer, Valérie van Gastel en Frank Swinnen willen Lommel opnieuw volop laten ondernemen.

Kris Vanden Boer, Valérie van Gastel en Frank Swinnen willen er alles aan doen om succesvol ondernemen te stimuleren. Zij zijn kandidaat op de Lommelse lijst van N-VA om werk te maken van een klimaat dat ondernemers in onze stad laat doorgroeien om meer jobs te creëren. Ook starters verdienen aandacht.

Het is voor N-VA vooral belangrijk dat ondernemen een positief imago krijgt. We hebben nood aan succesvolle zelfstandigen, zaakvoerders en bedrijfsleiders en moeten er alles aan doen om succesvol ondernemen te stimuleren. Pestwetten, reglementen en ingebakken achterdocht werken contraproductief en verarmen onze hele samenleving.

We moeten streven naar meer starters

Zij zorgen voor jobs. Daarna moeten we werk maken van een klimaat dat die starters in Lommel laat doorgroeien, jobs kan creëren en welvaart zal scheppen.

Om concurrentieel te worden, moeten we onze troeven zoals ruimte, groen en ontsluiting maximaal durven uitspelen om van Lommel een ondernemende stad voor de toekomst te maken.

Lijsttrekker en -duwer

Op 25 maart stelde N-VA Lommel zijn lijsttrekker en lijstduwer voor: Karel Wieërs en Peter Luykx. Karel Wieërs is N-VA fractievoorzitter in de gemeenteraad en zal de N-VA-ploeg aanvoeren die wil gaan voor verandering in Lommel.

Op de ereplaats van lijstduwer staat Peter Luykx, die ondertussen meer dan 10 jaar actief is op federaal niveau in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Met zijn mandaat in de Kamer heeft hij een belangrijke contactfunctie naar het lokale niveau.