Werden de belastingen nu verhoogd in Lommel of niet?

Op 5 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

In de uitzending van 2 oktober 2018 van “Limburg Kiest” op TV Limburg, krijgt de burgemeester een uitgebreid forum om te vertellen wat zijn ploeg de afgelopen legislatuur allemaal heeft bereikt in Lommel. Na het opsommen van alle projecten die werden uitgevoerd en de projecten die nog op stapel staan, zegt Peter Vanvelthoven letterlijk dat het belangrijk is dat ze alle doelen hebben bereikt ZONDER de belastingen voor de mensen te verhogen. Dit kon voor N-VA Lommel niet door de beugel!

Er werd door N-VA dan ook een klein filmpje gepost op social media, wat de beweringen van de burgemeester pijnlijk ontkracht. Het stadsbestuur heeft onder Vanvelthoven in 2014 de opcentiemen verhoogd van 1150 naar 1300 en daarbij ook in 2016 de belastingen op afvalwater en riolering opgetrokkenwww.statistiekvlaanderen.be  bevestigt dat de gemiddelde belastingdruk in Lommel tussen 2012 en 2017 met € 118 / inwoner is gestegen. De extra belastingen die tussen 2013 en 2018 werden geïnd bedragen in totaal 22,72 miljoen euro. (bronnen: detail budgetrekeningen 2012 tot en met 2017 en budgetwijziging 2018, Stad Lommel).

Dan als burgemeester durven beweren dat je de belastingen in Lommel niet hebt verhoogd, is gewoonweg plat gelogen.

De waarheid heeft haar rechten, dacht N-VA Lommel. Vervolgens lezen we daags daarna in de kranten dat N-VA Lommel leugens verspreidt over de burgemeester en dat er een zogenaamde anti-coalitie in de maak zou zijn? Misschien is het voor sommigen tegenwoordig populair om N-VA de schuld te geven van stijgende belastingen en allerlei andere zonden, maar daarom is dat nog niet de waarheid.

N-VA Lommel. Confronterend waar nodig. Helder. Uw partij.